Norske og svenske Vekterskolen sammen om filmprosjekt 2006-04-04
Det er snakk om filmer som skal brukes i undervisningen av vektere i Norge og Sverige. Den ene filmen handler om etikk, mens den andre handler om jus og konflikthåndtering.
Begge filmene er bygget opp rundt scenarioer som en vekter kan støte på i jobben, og er ment å brukes som grunnlag for gruppediskusjoner i klasserom.

- Dette er for å lære av reelle eksempler. Vi prøver å rekonstruere situasjoner som har skjedd i det virkelige liv, og utfordre de vekterne vi utdanner på hvordan de reflekterer rundt det de får se på disse filmen, sier Jon Norheim, daglig leder i den norske Vekterskolen.

- Halvparten av scenene spilles inn i Sverige og halvparten i  Norge. Etikk-filmen skal være ferdig i juni, og filmen om jus og konflikthåndtering skal være ferdig i desember.

Ekstern nettside:
Svenske Vekterskolen